בנט בישיבת הממשלה: "פחות מיסים מישראלים שיוצאים לעבודה"

    איתי גדסי No Comments on בנט בישיבת הממשלה: "פחות מיסים מישראלים שיוצאים לעבודה"

    נפתלי בנט, ראש הממשלה פתח בפתח ישיבת הממשלה בהסכם הכלכלי השנוי במחלוקת עליו הודיע לצד שר האוצר אביגדור ליברמן: ""כלכלת ישראל חזקה ואנחנו בצמיחה. ישראלים שיוצאים לעבוד יישארו עם יותר כסף בכיס | לגבי האירועים בגבול רוסיה ואוקראינה אמר בנט: "קורא פה שוב, לישראלים באוקראינה – שובו הביתה גלו אחריות לחייכם"

    צילום: חיים צח/ לע"מ
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וידאו: רועי אברהם/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתוכנית הכלכלית עליה הודיע לצד שר האוצר אביגדור ליברמן והאירועים בגבול רוסיה ואוקראינה: "נמצא איתנו היום אורח מיוחד, מתיאס קורמן, מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD" אמר בנט.

    "כלכלת ישראל חזקה. גם בשנה של שני גלי קורונה אנחנו בצמיחה יוצאת מן הכלל של כמעט 7%, בגלל ההתעקשות של כולנו לשמור על המשק פתוח. המדיניות הזאת, של "ישראל פתוחה", והצמיחה הגבוהה, מאפשרות לנו להעלות שכר החיילים, לדאוג לקשישים ולהקל על המשפחות העובדות, באמצעות הפחתת מיסים. זה החוזה ההוגן: ישראלים שיוצאים לעבודה, יישארו עם יותר הכנסה פנויה בסוף החודש. אנחנו ניקח מהם פחות מיסים".

    "הפחתת מיסים היא דבר חשוב שיפנה עוד הכנסה לצריכה, אבל במקביל המחירים בישראל צריכים לרדת. משך עשרות שנים הכלכלה הישראלית סובלת ממעכבי תחרות, כל מיני פטנטים שנועדו להגן על קבוצות מסוימות ולמנוע תחרות בריאה שתקל על יוקר המחיה של רוב הציבור. המטרה שלנו, שרי הממשלה, היא לפתוח. זה לוקח זמן, שכנוע ומציאת פתרונות, אבל רוב הציבור מצפה שנעשה את זה, נותן לנו רוח גבית ומצפה לראות תוצאות".

    בנוגע לסוגיית המלחמה המתחממת בין רוסיה לאוקראינה הוסיף בנט: "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה. כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה, אבל, חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו, האזרחים הישראלים. ולכן, במהלך השבת, שר החוץ, אני והצוותים שלנו, דאגנו להגביר מאוד את קצב הטיסות לישראל. אני קורא פה שוב, לישראלים באוקראינה – שובו הביתה. אל תיקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור, וזה יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה".

    שר החוץ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הממשלה לביקורו של מתיאס קורמן, מזכ״ל ה- OECD: " יש לנו רק מקום אחד ללכת אליו: מיליון ישראלים בהיי טק. מיליון ישראלים בהיי טק זה לא רק מתכנתים ומהנדסים. זו מעטפת מינהלתית שלמה – מזכירות, שיווק, מזון, גם מי שמבשל בקייטרינג מרוויח כפול. גם השומר בכניסה מרוויח כפול.

    "כשאנחנו משקיעים בתעשיות המסורתיות, השוק שאליו אנחנו מכוונים הוא 9 מיליון בני אדם. כשאנחנו משקיעים בשוק הטכנולוגיה, אנחנו מכוונים לכוח הקניה של שבעה מיליארד בני אדם. זה ההבדל. מיליון ישראלים בהיי טק זה מספר אפשרי. כבר היום 10-11% משוק העבודה עובדים בהיי טק. אנחנו צריכים להכפיל את המספר הזה.

    "שר האוצר מנווט את הספינה באחריות ובמקצועיות. האבטלה נמוכה מאוד. בימים הקרובים אנחנו נטפל בסיוע לעצמאים שנפגעו מהמשבר".



    0 תגובות